יום הולדת לבלוג

כמעט שכחתי, אבל היום בדיוק לפני שנה התחלתי לכתוב בבלוג הזה. קשה (לי) להאמין, אבל הנה כבר חלפה לה שנה, שבה כתבתי 45 רשומות (הרשומונת הקצרצרה הזאת היא מס' 46), מספר עגול שכזה. אז קודם כל אני רוצה להודות לכל מי שבא לבקר כאן. אתם מאוד עוזרים לי לא לוותר ולהמשיך לכתוב, ודרך הכתיבה, כמובן, ללמוד דברים חדשים. אני מאחלת לבלוג שנה נוספת עם עוד יותר פוסטים כמה שיותר מעניינים.

torii kiyonaga
טוריי קיונאגה (Torii Kiyonoaga), פסטיבל הבובות, מתוך סדרת "מחקרי חמשת הפסטיבלים של ילדים" (kodakara gosetsu asobi)

יום השנה לבלוג נופל על חג הבובות – hinamatsuri – ביפן, ומהסיפור של החג בעצם התחלתי לכתוב כאן. אז מי שמתעניין במנהגי החג, יוכל למצוא את המידע כאן, כאן וכאן. ולכבוד יום ההולדת הנה שיר של יוֹסאנוֹ אקיקוֹ (与謝野晶子, 1878-1942) המתאים לרוחות האביב שהגיע. לא מזמן חזרתי לקרוא קצת משיריה ופשוט התאהבתי בתשוקה ובכוח שיש בהם.

tokikami wo/ wakaeda ni karamu/ kaze no nishi yo/ nishaku taranu/ utsukishiki niji

מלפפת את השיער הפרום
על ענף צעיר
הרוח אל המערב ושם
כה קטנה וכה יפה
הקשת

12 תגובות בנושא “יום הולדת לבלוג

  1. מזל טוב! 🙂 תודה לך על בלוג מעניין ומעשיר. בכל פעם שאני מקבלת מייל המבשר על רשומה חדשה, יש בי ריקוד קטן של התרגשות ^_^ דנה

    1. תודה רבה, אמא של יותם! יש לך כינוי יפני נפלא (יש יומן של אשת אצולה מהמאה העשירית שהכנינוי שלה הוא "אמא של מיצ'יטסונה") והבלוג שלך נהדר.

  2. "כל אחד יכול למכור לך מעט אפרסקים, אך היכן תמצא מטע שלם בפריחתו"? (אקירה קורוסאווה – חלומות) הבלוג שלך הוא מטע פורח כל השנה. הִינָא מָאצוּרִי שמח ופורח לך

כתיבת תגובה